الأربعاء، 22 أبريل 2009

المانيفستو الأول لشعبولا

احب اعمل كده.. واحب اعمل كده
وانا سايب نفسي خالص.. مفيش احسن من كده
اطلع من عالسلالم، مركبش اسانسيرات
واروح الشغل ماشي، مركبش مواصلات
ساعات احب اجريها، واتمشى في حواريها
حياتي وانا حر فيها، من يومي يا ناس كده

احب اعمل كده.. واحب اعمل كده
انا سايب نفسي خالص.. مفيش احسن من كده

احب اعيش طبيعي، محبش الألوان
وفي اي حتة بأمشي
شعري احلقه اطوله، افتح قميصي اقفله
سايبها زي ما تيجي .. عايشها كده وكده

احب اعمل كده.. واحب اعمل كده
انا سايب نفسي خالص.. مفيش احسن من كده

معايا فلوس معايا ماعييش مبضايقش
أكل ماكولش عادي معايا مبتفرقش
اتعب كتير مشيلش، وبانسى مفتكرش
واتمشى زي ما تمشي.. يوم كده ويوم كده

احب اعمل كده.. واحب اعمل كده
وانا سايب ايديا خالص.. مفيش احسن من كده

اسهر على سطح بيتنا، انا وامي والعيال
نتعشى فول مدمس، وشوية شاي تقال
ننام وبالنا رايق، ولا نزعل ولا نضايق
وزي ما تيجي تيجي، معرفش غير كده

احب اعمل كده.. واحب اعمل كده
انا سايب ايدي خالص.. مفيش احسن من كده

اقعد تحت العمارة، ساعتين في المغربية
اسلم عالحبايب واروح عالمسرحية
وصحابي ناس عادية من شبرا والشرابية
ولا عمري هنسي نفسي ولا هعمل غير كده

احب اعمل كده.. واحب اسلم كده
وانا طريقتي كده، ومعرفش غير كده

الطحن والمسائل حاجات محباهاش
معرفش احلق وانفض والروشة والطناش
كفاية بقى التخبيط، وكلامنا كلام بسيط
وبلادنا حلوة جدا ومفيش احسن من كده

احب اعمل كده ومقام السيدة

تسجيل صوتي

ليست هناك تعليقات: